۲۳ فروردین ۱۳۹۳، ۱۳:۲۴

با گذشت سه روز/

شمار انصراف دهندگان از دریافت یارانه در خراسان شمالی رو به افزایش است

شمار انصراف دهندگان از دریافت یارانه در خراسان شمالی رو به افزایش است

بجنورد - خبرگزاری مهر: با اجراي مرحله دوم اجراي قانون هدفمندي يارانه و گذشت سه روز از زمان ثبت نام متقاضیان، شمار انصراف دهندگان از دریافت یارانه در خراسان شمالی رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار مهر، درحالیکه ثبت نام متقاضیان مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها وارد چهارمین روز خود شده است، اعلام انصراف دهندگان از دریافت یارانه رو به افزایش است.

اين در حالي است كه سازمان هدفمندسازي يارانه ها، مسئولان بلندپایه کشوری، استانداران، فرمانداران و ائمه جمعه و جماعات، از افرادي از كه دارای شرايط مالي خوبي بوده و نیازی به دریافت یارانه ندارند، خواسته اند تا از ثبت نام مرحله دوم انصراف خود را اعلام کنند.

آنان تاکید کرده‌اند که متمکنین با عدم دریافت یارانه مرحله دوم، زمینه توسعه همه جانبه کشور و کمک بیشتر به نیازمندان واقعی جامعه را فراهم کنند.

در خراسان شمالی، همزمان با نخستين روز ثبت نام متقاضيان دريافت يارانه نقدي، استاندار،معاونين، مشاورين، مديران كل استانداري و فرمانداران 7 شهرستان این استان، از دريافت يارانه نقدي در راستاي برخورداري اقشار نيازمند جامعه انصراف خود را اعلام کردند.

همچنين طی روزهای اخیر، نمايندگان مردم خراسان شمالي در مجلس شورای اسلامی نيز با انصراف خود از دريافت يارانه نقدي مرحله دوم، زمینه تشویق افرادی را که از وضعیت مالی خوبی برخوردار بوده و میزان یارانه نقدی در زندگی آنان تاثیرگذار نیست را فراهم کردند.

انصراف مسئولان و مدیران دستگاه قضایی خراسان شمالی نیز از دریافت یارانه مرحله دوم در راستای کمک به محرومین و نیازمندان جامعه گام دیگری در جهت تحقق اهداف دولت و کمک به توسعه ایران اسلامی بود.

معاون بودجه و برنامه‌ریزی استاندار خراسان شمالی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر تداوم این اقدام خداپسندانه و اعلام انصراف از دریافت یارانه نقدی به نفع اقشار نیازمند و آسیب پذیر گفت: تمامی دستگاه‌ها و مراکز ثبت نام متقاضیان مرحله دوم دریافت یارانه ها باید تلاش کنند تا هیچ فرد محروم و نیازمندی از ثبت نام مرحله دوم یارانه ها باز نماند.

 پورعیسی با تقدیر از اقدام شماری از مسئولین استانی در اعلام انصراف از دریافت یارانه تصریح کرد: از همه مسئولین، بازاریان و اصناف، پزشکان و همه آنانی که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار بوده و دریافت یارانه در زندگی روزمره آنان تاثیری ندارد انتظار داریم تا دعوت دولت امید و تدبیر را لبیک گفته و با اعلام انصراف از دریافت یارانه مرحله دوم، زمینه کمک به نیازمندان و توسعه کشور در ابعاد مختلف را فراهم کنند.

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌های خراسان شمالی نیز به خبرنگار مهر گفت: هم‌اکنون 258 هزار خانوار در خراسان شمالی یارانه دریافت می‌کنند.

رضا بهمن پورمیزان یارانه پرداختی به این تعداد خانوار را در 38 دوره مرحله اول، 12 هزار و 370 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت : این میزان یارانه سه برابر میزان اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای استان است.

وی نیز خواهان انصراف خانواده های متمکن جامعه از دریافت یارانه نقدی مرحله دوم شد و اظهار امیدواری کرد که با عدم ثبت‌نام این افراد، میزان یارانه بگیران این استان به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

ثبت نام مرحله دوم هدفمندی یارانه ها ازساعت 24 روز 20 فروردین ماه جاری در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا پایان روز 29 بهمن ماه براساس آخرین رقم سمت راست کد ملی سرپرستان خانوار ادامه دارد.

کد خبر 2268957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha